preskoči na sadržaj

Srednja škola Stjepana Sulimanca

 > Naslovnica
Vijesti

Srednja škola Stjepana Sulimanca sudjelovala u Ministarstvu znanosti i obrazovanja na pripremnom sastanaku CEDEFOP-ova projekta Thematic Country Review on Apprenticeship

Autor: Josip Ivoš, 6. 12. 2016.

2. prosinca 2016. godine u 10:00 sati u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, održan je pripremni sastanak CEDEFOP-ovog (European Centre for the Development of Vocational Training) projekta „Thematic Country Review on Apprenticeship“. Budući da Srednja škola Stjepana Sulimanca ima vrijedna iskustva u području naukovanja, ravnatelj škole Josip Ivoš dobio je pozivnicu da svojim stručnim znanjima vezanim uz naukovanje da svoj doprinos raspravi na pripremnom sastanku. Osim ravnatelja Srednje škole Stjepana Sulimanca, vrijedno je istaknuti da je Virovitičko-podravka županija na ovomu sastanku imala još jednog predstavnika. Naime, ispred Zajednice hrvatskih županija na sastanku sudjelovala i mr.sc. Vesna Šerepac, pročelnica Upravnog odjela za Prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu.

Na sastanku su sudjelovale predstavnici CEDEFOP-a, predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja te predstavnici ključnih dionika u sustavu strukovnog obrazovanja i naukovanja u Republici Hrvatskoj: Zajednica županija RH, Strukovne škole, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Hrvatski zavod za zapošljavanje te Hrvatska obrtnička komora.

U sklopu sastanka predstavljen je sustav strukovnog obrazovanja i naukovanja u Republici Hrvatskoj te njegove specifičnosti.  Navedeni pripremni sastanak prvi je u nizu aktivnosti koje će se provoditi u sklopu projekta „Thematic Country Review on Apprenticeship“.

Predstavnica CEDEFOP-a, Irina Jemeljanova, predstavila je projekt „Thematic Country Review on Apprenticeship“ i njegovu metodologiju, referirajući se na iskustva drugih zemalja koje su sudjelovale u projektu. Sudionici su se zatim aktivno uključili u raspravu iz koje su proizašli specifični izazovi javnih politika za sam projekt te su iznijeli očekivanja o rezultatima projekta. Na sastaku se raspravljalo o specifičnim izazovima javnih politika za sam projekt te su iznijeta očekivanja o rezultatima istog. Radni jezik sastanka je bio engleski.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s CEDEFOP-om (European Centre for the Development of Vocational Training) se od ove godine uključilo u provedbu istraživanja o pregledu sustava naukovanja u Republici Hrvatskoj u okviru projekta “Thematic Country Review on Apprenticeship” u sklopu čega CEDEFOP prati napredak zemalja članica Europske unije u izradi prioriteta za strukovno obrazovanje i osposobljavanje koji su utvrđeni Zaključcima iz Rige (2015.) za razdoblje 2015. – 2020. Provedba projekta započinje u 2016. godini te traje 18 mjeseci. Cilj je pomoći nacionalnim dionicima utvrditi postojeće probleme i specifična rješenja kako bi se nadišli izazovi i dosegli ciljevi u području naukovanja.

Uloga CEDEFOP-a je osigurati savjete i potporu koja direktno odgovara utvrđenim potrebama zemlje. CEDEFOP je ujedno i moderator te na taj način osigurava prilike za predstavnike različitih interesnih skupina da debatiraju, čuju mišljenja i stavove drugih i, po mogućnosti, dosegnu dogovor na razini upravljačkog odbora. Upravljački odbor, u suradnji s CEDEFOP-om, upravlja radom na istraživanju, a u njemu sudjeluju predstavnici ključnih dionika iz područja naukovanja u zemlji koja sudjeluje u istraživanju (dionici koji sudjeluju u oblikovanju politike obrazovanja i zapošljavanja te dionici koji su uključeni u naukovanje, socijalni partneri, ustanove za strukovno obrazovanje i osposobljavanje).

Zemlja članica, putem upravljačkog odbora, identificira, postavlja i prilagođava prioritete, revidira i potvrđuje nalaze u svim fazama projekta. Članovi upravljačkog odbora, u uskoj suradnji s CEDEFOP-om, aktivno su uključeni u sve projektne aktivnosti kako bi se identificirala prioritetna područja za pregled stanja i olakšalo dobivanje rezultata. CEDEFOP angažira istraživača koji prikuplja i analizira podatke. Metodologija projekta temelji se na zajedničkom analitičkom okviru, na inkluzivnom, participativnom i suradničkom pristupu, kao i na evolutivnom i iterativnom pristupu te se oblikuje u skladu sa specifičnim kontekstom zemlje.




Static HTML

Raspored sati
Anketa
Sviđaju li Vam se naše nove stranice?






Oglasna ploča
Naša škola u medijima
CMS za škole logo
Srednja škola Stjepana Sulimanca / Dravska 41, HR-33405 Pitomača / ss-stjepana-sulimanca.skole.hr / ured@ss-stjepana-sulimanca.skole.hr
preskoči na navigaciju